TikTok zakazał reklam związanych z kryptowalutami

TikTok, podobnie jak kiedyś Facebook, wprowadził zakaz reklam związanych z branżą kryptowalut.

W związku z nowymi wytycznymi na TikToku nie mogą reklamować się: kryptowaluty, platformy transakcyjne, piramidy finansowe, systemy „szybkiego wzbogacenia się”, karty kredytowe, pożyczki i inne.

„W ciągu najbliższych tygodni zaczniemy używać technologii do automatycznego usuwania niektórych rodzajów treści, które naruszają nasze zasady po przesłaniu, oprócz tego, nasz zespół ds. Bezpieczeństwa będzie usuwał tego typu publikacje” – poinformował TikTok.

W czasie ostatnich szalonych wzrostów na kryptowalutach, TikTok stał się ulubionym miejscem do reklamowania projektów typu meme coin. W 2020 roku jeden z influencerów TikToka sprawił, że cena Dogecoina wzrosła o 100 % w ciągu zaledwie kilku dni.

Do większości osób poszkodowanych poprzez promocję projektów kryptowalutowych na TikToku należą Brytyjczycy, urząd FCA już jakiś czas temu zwrócił uwagę, że na platformie rozpowszechniają się treści wprowadzające w błąd młodych odbiorców. Porady finansowe zachęcające do kupowania promowanych produktów sprawiały, że niedoświadczeni inwestorzy bardzo szybko tracili pieniądze, były też takie które promowały oczywiste oszustwa.

Dodaj komentarz