715x100 bitbay

Indyjski TikTok zebrał 19 mln $ na token społecznościowy

Indyjski odpowiednik TikToka, Chingari, zebrał 19 milionów dolarów żeby uruchomić token społecznościowy na blockchainie Solana.

Projekt zebrał 19 milionów dolarów w rundzie finansowania, w której wzięły udział firmy z branży kryptowaklut i fundusze venture capital. W Chingari zainwestowali między innymi Galaxy Digital, firma inwestycyjna Mike Novogratz’a, Republic Crypto, Solana Capital oraz giełda kryptowalut Kraken. Oprócz tego w finansowaniu uczestniczyło 30 funduszy venture capital oraz inwestorzy indywidualni.

Uruchomienie sieci głównej projektu oraz integracja aplikacji mają się zakończyć do końca tego miesiąca. Sprzedaż tokena GARI opartego na blockchainie Solana, zaplanowana została na 2 listopada.

Przyszłość platform leży w ich twórcach. Z jednej strony mamy ogromną pulę talentów, którą należy zbadać i nagrodzić etyczną kwotą monetyzacji. Z drugiej strony, podczas gdy kryptowaluty przeżywają szybką ekspansję w Indiach, GARI jest gotowy, aby stać się głównym nurtem. Łączymy te dwa dzięki solidnym strategiom i włączeniu najbardziej obiecujących osiągnięć w branży”. – powiedział dyrektor generalny Chingari Sumit Ghosh.

Zadaniem tokena GARI ma być nagradzanie użytkowników platformy Chingari za tworzenie bądź oglądanie treści. Pomysł ma pozwolić użytkownikom aplikacji zarabiać niewielkie kwoty ale za to na wielką skalę, w aplikacji zrzeszającej miliony użytkowników. Dodatkowo twórcy będą mieć możliwość stworzenia własnej przestrzeni e-commerce przeznaczonej do sprzedawania fizycznych produktów, tokenów NFT i nagradzania fanów za aktywność.

Kwota 19 milionów dolarów została zebrana łącznie w trzech rundach finansowania, pierwsza miała miejsce w 2020 roku, wtedy pozyskano 1,3 miliona dolarów, druga w kwietniu 2021 – 13 milionów dolarów, resztę środków zebrano w rundzie finansowania która właśnie się zakończyła.

Popularność Chingari przeżyła gigantyczny wzrost kiedy rząd indyjski zbanował aplikację TikTok na początku tego roku. Ilość użytkowników platformy ze 100 tys. wzrosła do 50 milionów w ciągu sześciu miesięcy – twierdzi Ghosh.

Dodaj komentarz